Oplever du problemer med den nye app til Apple TV?

Læs mere her.

Nu opdaterer vi Allente-appen!

Mobil, tablet, Apple TV og streamingweb får ny teknisk platform  
Da vi sidste år lancerede vores Allente-app til Smart TV, gjorde vi det på en nyere teknisk platform end Allente-appen til mobil, tablet, Apple TV og web. Nu flytter vi også Allente-appen til disse enheder over på en nyere og mere moderne platform.

Det giver os mulighed for at give dig en endnu bedre brugeroplevelse i fremtiden. Vi vil f.eks. kunne tilbyde dig personlige anbefalinger og præsentere indholdet i appen på en bedre og flottere måde – men det vil tage lidt tid. Det første skridt er at opdatere vores ældre versioner af Allente-appen.
 
Efter opdateringen vil Allente-appen til mobil, tablet, Apple TV og streamingweb i starten have færre funktioner end du er vant til, men vi vil forbedre og tilføje funktioner gradvist. Læs mere nedenfor. 👇

Hvornår sker det, og hvad betyder det for mig?

    
  • 🗓️ 26. april: Apple TV-appen opdateres. 

    Dette sker automatisk, hvis dine indstillinger står til at hente app-opdateringer ned automatisk, ellers skal du downloade den nye app manuelt. Gå til App store og søg efter Allente. Vælg ”Hent”.

  • 
  • 🗓️ I slutningen af maj: Ny version af tv.allente.dk lanceres parallelt med den gamle. 

    Du kan skifte mellem den nye og den gamle version fra d. 22. juni. Når vi slukker for den gamle version, skal du ikke gøre noget aktivt for at skifte til den nye, da den samme web-adresse vil gælde. Hvis du ikke har slået automatisk opdatering til, skal du hente den nye app manuelt, før du kan begynde at bruge den. 

     

  • 
  • 🗓️ 9.-15. juni: Alle apps til mobil og tablet (Android og iPhone/iPad) opdateres. 

    Dette sker automatisk, hvis dine indstillinger står til at hente app-opdateringer ned automatisk, men alle kan downloade den nye opdaterede app manuelt. Gør følgende: Har du et Apple TV, iPhone eller iPad: Gå til App Store og søg efter Allente. Vælg ”Hent”. Har du en mobil eller tablet med Android: Gå til Google Play Butik og søg efter Allente. Vælg ”Hent”.

  • 
  • De gamle apps vil snart stoppe med at virke.

    De gamle apps vil være tilgængelige i en periode, men indholdet vil gradvist forsvinde. Den tekniske platform, som sender indhold til de gamle apps, vil efter noget tid blive lukket ned, og de gamle apps vil dermed stoppe helt med at virke.

🔒 Login efter opdateringen

Afhængigt af enheden kan du være nødt til at logge ind igen, når du skal bruge appen første gang efter opdateringen. Følg linket nedenfor for mere info.

    
  • 📺 Apple TV 

    Er du logget ind på dit Apple TV med en Apple Single Sign-On eller Zero Sign-On og Allente er din valgte TV-udbyder, behøver du ikke logge ind på Allente-appen igen.

    Bruger du ikke Single- eller Zero Sign-On, kan du blive nødt til at logge ind på Allente-appen igen.

    Har du glemt din adgangskode, kan du altid nulstille den. Men tjek først, om din adgangskode skulle være gemt på din enhed, så du undgår at ændre den. Husk, hvis du nulstiller din adgangskode, skal du fremover bruge den til at logge på Min Side.

  • 
  • 📱iPhone og iPad 

    Er du logget ind på din iPhone eller iPad med en Apple Single Sign-On eller Zero Sign-On og Allente er din valgte TV-udbyder, behøver du ikke logge ind på Allente-appen igen.

    Bruger du ikke Single- eller Zero Sign-On kan du blive nødt til at logge ind på Allente-appen igen.

    Har du glemt din adgangskode, kan du altid nulstille den. Men tjek først, om din adgangskode skulle være gemt på din enhed, så du undgår at ændre den. Husk, hvis du nulstiller din adgangskode, skal du fremover bruge det til at logge på Min Side.

  • 
  • 📱Mobil eller tablet med Android

    Du bliver nødt til at logge ind igen. Har du glemt din adgangskode, kan du altid nulstille den. Men tjek først, om din adgangskode skulle være gemt på din enhed, så du undgår at ændre den. Husk, hvis du nulstiller din adgangskode, skal du fremover bruge den til at logge på Min Side.

  • 
  • 💻 Hjemmesiden - tv.allente.dk 

    Den nye version af tv.allente.dk lanceres parallelt med den gamle. Du kan skifte mellem den nye og den gamle version i en periode. I begge versioner kan du snildt navigere rundt i menuerne uden at logge ind. Det er først, når du vil se noget indhold, at du bliver bedt om at logge ind.

Lær den nye Allente-app at kende

Vi er overbeviste om, at vi med tiden vil kunne give dig en endnu bedre Allente-app. Hvis du ikke har anvendt Allente-appen til Smart TV*, kan det tage lidt tid at lære den nye app at kende. Vil du vide mere om vores nye Allente-app? Så klik på knapperne nedenfor. 👇 

*Allente-appen findes til forskellige Smart-TV: Samsung Smart TV, LG Smart TV og Android TV. Android TV-appen bruges til Chromecast med Google TV og Allente Streaming Hub.

 

    
  • Home.png Hjem 

    Hjem er vores startside, når du åbner appen. Her kan du fortsætte, hvor du slap eller se Live-TV, populært indhold inden for forskellige kategorier, en liste over dine TV-kanaler og meget mere. Har du lejet film eller serier, finder du også en liste med navnet "Mine køb" på startsiden. I øjeblikket kan du kun leje eller købe film og serier via vores streamingtjeneste på nettet (tv.allente.dk) og via TV-boksene Allente 1 og OnePlace. Du har også mulighed for at se det, du har lejet, via de øvrige Allente-apps. 

    Du kan klikke på pilen eller de tre prikker efter overskriften for at se mere. Her vil du få vist en hel side med alt streamingindhold under den valgte overskrift. Pilen efter overskriften "TV-kanaler" fører dig til siden med alle dine tilgængelige kanaler, og for hver kanal kan du se information om aktuelle og kommende programmer.

  • 
  • Catchup.png Ugearkiv  

    Her finder du programmer fra de seneste 7 dage sorteret efter kanal.

  • 
  • Movies.png Film

    Alt efter hvad du har adgang til i din TV-pakke, vil du finde film fra SkyShowtime, Viaplay, BBC Nordic+, C More og HBO Max.

    Filmene, der vises i listerne, er kun et udvalg. For at se alle titler skal du klikke på pilen efter overskriften (mobil/tablet/hjemmeside) eller på de tre prikker helt til højre på listen (Apple TV/Smart TV-apps). Du kan selvfølgelig også søge efte en specifik titel, du leder efter.

  • 
  • Series.png Serier

    Alt efter hvad du har adgang til i din TV-pakke, vil du finde serier fra SkyShowtime, Viaplay, BBC Nordic+, Kanal 5, C More og HBO Max.

    Serierne, der vises i listerne, er kun et udvalg. For at se alle titler skal du klikke på pilen efter overskriften (mobil/tablet/hjemmeside) eller på de tre prikker helt til højre på listen (Apple TV/Smart TV-apps). Du kan selvfølgelig også søge efte en specifik titel, du leder efter.

  • 
  • Favorites.png Favoritter

    Her finder du programmer, serier eller film, som du har markeret som favoritter. Du markerer noget som favorit ved at gå ind under et program, en film eller en serie og klik på hjertet (tilføj til favoritter).

    På Apple TV kan du også markere dine TV-kanaler som favoritter. 

  • 
  • Settings.png Indstillinger

    Her kan du tilpasse appens indstillinger, som du ønsker det.

    Sprog for lyd og undertekster

    Lydsprog: dansk, engelsk, norsk, svensk og finsk.

    Undertekster: dansk, engelsk, norsk, svensk og finsk, eller deaktiveret.

    Godt at vide:

    • Du kan kun ændre sprog for lyd og undertekster, når der er flere sprog tilgængelige.
    • Ændrer du sprog for lyd og undertekster i indstillinger, gælder ændringen for alt indhold, indtil du ændrer det igen.
    • Du kan også vælge at ændre sproget for lyd og undertekster midlertidigt, når du ser en episode af en serie eller film. Denne ændring gælder dog kun for den pågældende episode, du ser. Du ændrer midlertidigt ved at klikke på sprog- og undertekstikonet på den episode, du er i gang med.

    App-sprog

    Her vælger du, hvilket sprog appen skal vises på. Du kan vælge: dansk, engelsk, norsk, svensk og finsk.

    Om appen

    Her finder du blandt andet dit brugernavn, og hvilken app-version du bruger.

    Tilladelser

    Her finder du godkendelser til personlige anbefalinger og oplysninger om din privatlivspolitik.

  • 
  • Tips og andre funktioner

    Start forfra, pause og spol tilbage på TV-kanalerne

    Start forfra

    På Apple TV, på hjemmesiden og i vores Smart TV-apps findes en knap ”Start forfra”, der gør det muligt at starte et program forfra. Dette virker for visse kanaler.

    Pause og spol tilbage

    På TV-kanalerne er det muligt at pause og spole tilbage op til 2 timer. Det varierer fra kanal til kanal, hvad der er muligt.

    Afspil næste episode automatisk

    Når du er færdig med en episode af en serie eller et program i ugearkivet, afspilles den næste episode automatisk.

    ”Næste” og ”Næste episode starter om 20 sekunder” vises når efterteksterne begynder. Når nedtællingen er færdig, begynder næste episode automatisk. Du kan altid vælge at afbryde ved at trykke på krydset.

    Se mere

    Du kan på mange overskrifter på bl.a. startsiden klikke på pilen, hvorefter en ny side åbner med alt det indhold, vi kan give dig under den kategori.

    På Apple TV og Smart TV-apps kan du klikke på ordet "alt" eller symbolet med tre prikker længst til højre i listen med indhold. 

    Apple Airplay og Google Chromecast
    Med Allente AirPlay og Google Chromecast understøtter Allente-appen casting fra computer, mobil og tablet til dit TV.

    Sådan tilslutter du med Google Chromecast

    1. Tilslut din mobil, tablet eller computer til det samme wifi-netværk som din Chromecast.
    2. Tryk på Chromecast-symbolet  i Allente-appen.
    3. Markér din Chromecast over i listen over enheder, der vises, og start afspilningen.

    Har du en Chromecast med fjernbetjening, kan du downloade Allente-appen til din Chromecast. Du kan finde den - sammen med mange andre populære apps som fx HBO Max og Viaplay til download fra Google Play Butik.

    Sådan tilslutter du med Apple AirPlay

    1. Tilslut din mobil, tablet eller computer til det samme wifi-netværk som dit Apple TV, AirPlay Smart TV eller Mac.
    2. Find det indhold, du vil se i Allente-appen, og tryk på AirPlay-symbolet
    3. Vælg dit TV, Apple TV eller Mac fra listen over enheder, der vises.

  • 
  • Max antal enheder og systemkrav

    Max antal enheder

    Du kan streame på op til fire enheder samtidigt på din personlige Allente-konto. En enhed kan fx være en computer, mobil, tablet, Smart TV, Apple TV eller en Chromecast. Har du en boks fra os, tæller den som en enhed. Forsøger du at afspille fra endnu en enhed, vil en informationsboks fortælle dig, at du er nået det maksimale antal enheder. Modtager du en meddelelsesboks om, at du har nået det maksimale antal enheder, skal du vende tilbage til en af de enheder, du tidligere har brugt, for at fortsætte med at se. 

    Godt at vide:

    Der kan på nogle kanaler være yderligere begrænsninger, som kan betyde, at du kun kan se kanalen på én eller få enheder samtidigt. Forsøger du at åbne den samme kanal på endnu en enhed, vil du få besked om at skifte kanal.

    Systemkrav for den nye Allente-app

    Android mobil/tablet

    Operativsystem: Android 8.1 eller senere

    iPhone/iPad

    Operativsystem: iOs 13.0 eller senere

    Apple TV

    Operativsystem: tvOS 13.0 eller senere

    PC og Mac

    Vi understøtter flere forskellige browsere

    Google Chrome

    Operativsystem: macOS/Windows/Android 93.0 eller senere

    Microsoft Edge

    Operativsystem: macOS/Windows 90.0 eller senere

    Firefox

    Operativsystem: macOS/Windows 90.0 eller senere

    Safari

    Operativsystem: macOS/iOS 13.0 eller senere

    Opera PC/Mac

    Operativsystem: 83.0 eller senere

  • 
  • Vil du give den nye Allente-app feedback?

    Vi er taknemmlige for enhver feedback, vi kan få! 

    Giv din feedback her!

Spørgsmål og svar

    
  • Hvordan kan jeg leje eller købe film/serier?

    Du kan til enhver tid leje eller købe film/serier i vores streamingtjeneste på nettet (tv.allente.dk) og via TV-boksene, Allente 1 og One Place. På vores andre enheder, dvs. alle Allente-apps, er der i øjeblikket desværre ikke mulighed for at leje eller købe film/serier. På Apple TV, Android og iPhone/iPad har du altid mulighed for at se det indhold, du allerede har købt. Du finder indholdet på startsiden i medielisten, «Mine køb».

    Vi arbejder selvfølgelig på at gøre det muligt at leje og købe film og serier i alle Allente-apps snarest muligt.

  • 
  • Hvor finder jeg mine TV-kanaler?

    Gå til Hjem, som er vores startside, når du åbner appen. Her finder du både Live-TV, alle TV-kanalerne og populært indhold inden for de forskellige kategorier.

    Du kan klikke på pilen efter overskriften ”TV-kanaler” og få kanalerne på en separat side. På hver enkelt kanal kan du se information om aktuelle og kommende programmer.

  • 
  • Hvorfor viser TV-guiden ikke information en uge frem, som den gjorde før?

    Det er i øjeblikket kun muligt for os at vise, hvilket program, der kører lige nu, samt det der kommer efter. Vi lover at give mere information om den komplette TV-guide senere.

  • 
  • Hvor er børneområdet blevet af?

    Børneområdet er en af de funktioner, der tager lidt længere tid at udvikle i de nye apps, men vi arbejder på at lave et børnevenligt område, der både ser bedre ud og er mere overskueligt end det gamle. Vi giver selvfølgelig mere information, når det er tilgængeligt.

    For at gøre det let for dig at finde børneindhold, inden vi har Børneområdet på plads, har vi samlet en masse børneindhold i en medieliste på appens forside samt i kategorien, Serier og Film.

  • 
  • Hvor er sportsområdet blevet af på hjemmesiden og i apps til mobil og tablet?

    I øjeblikket finder du kun en medieliste på forsiden med aktuelle sportsudsendelser, men både Apple TV-appen og alle vores Smart TV-apps (Android TV, Samsung Smart TV og LG Smart TV) har et sportikon i menuen, som fører til en side med flere medielister til forskellige sportsgrene. 

    Du finder selvfølgelig dine sportkanaler under "TV-kanaler", uanset hvilken enhed du ser det på. 

  • 
  • Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg downloader film og serier længere?

    Vi har desværre ikke en offline-funktion med i de nye apps, men Viaplay, C More og HBO Max har funktionen i deres egne apps.

  • 
  • Tidligere kunne jeg søge efter Allente-indhold på min Apple TV-startside uden at være på Allente-appen, men det virker ikke nu, hvorfor ikke?

    Den tidligere version af Allente-appen havde en integration med Apple TV, der gjorde det muligt at få adgang til Allente-indhold via Apples egne medielister, og at få søgeresultater på Allente-indhold via tekst- eller stemmesøgning (Siri) også uden for Allente-appen. Integrationen mangler i den nye version af Allente-appen til Apple TV.  

  • 
  • Hvor finder jeg ”Samlinger” i den nye app?

    I øjeblikket er ikke noget tilsvarende ”Samlinger” i appen, men i fremtiden vil vi kunne vise indhold for hver leverandør på en lignende, men mere overskuelig måde. Indtil da kan du lede efter det, du vil se under kategorierne ”Film”, ”Serier” og ”Ugearkiv”, samt i medielisterne på startsiden.

    Du kan finde medielister for SkyShowtime, Viaplay, BBC Nordic+, C More, HBO Max samt serier fra Kanal 5.

  • 
  • Jeg kan ikke finde genvejene til Viaplay og HBO Max-appen?

    Medielisten med streamingtjenesterne som Viaplay og HBO Max mangler i appen til at starte med, men vi arbejder på at få dem tilbage snarest muligt.

  • 
  • Vil mine favoritter blive flyttet over med opdateringen?

    Ja, det vil de gøre, men da de forskellige app-varianter skifter platform på forskellige tidspunkter, vil det ikke fungere 100 %. Vi prøver, at få det til at fungere så godt som muligt, ved at lave kontinuerlige synkroniseringer fra det gamle system til det nye i hele opgraderingsperioden (26. april - 15. juni). Favoretmarkeringer synkroniseres, men dem som ikke er, fjernes. 

  • 
  • Vil funktionen ”Fortsæt med at se” fungere som normalt efter opdateringen?

    Ja, den vil fungere normalt for serier og film, du ser via tv.allente.dk, mobil/tablet eller Apple TV. Lejede eller købvte film finder du i stedet under listen "Mine køb" på startsiden.

    Funktionen mangler dog stadig i vores Smart TV-apps. 

    Hvad angår ”Fortsæt med at se” for programmer i ugearkivet, vil det ikke fungere  med det samme efter opdateringen.

  • 
  • Hvordan kan jeg skifte sprog eller slå undertekster til for forskellige typer indhold?

    Du finder indstillingerne for sprog og undertekster under ”Indstillinger”.

    Foretager du ændringer i indstillinger, gælder ændringen for alt indhold, indtil du ændrer den igen.

    Du kan også skifte sprog eller undertekster, mens du ser en serie eller en film. Dette er dog kun en midlertidig ændring for det pågældende program, du ser. For at ændre midlertidigt skal du klikke på ikonet for Sprog og Undertekster, der vises i afspilleren, når du ser indholdet.

    Du kan kun ændre sprog for lyd og undertekster, hvor der er flere sprog tilgængelige.

  • 
  • Hvorfor lancerer I nye apps allerede nu, når de ikke har alle de funktioner, der tidligere var tilgængelige?

    Vi lancerer de nye apps allerede nu, for at kunne give dig en endnu bedre brugeroplevelse i fremtiden. Vi vil i fremtiden fx kunne tilbyde personliggørelse og anbefalinger specifikt til hver enkelt bruger og præsentere masser af indhold fra forskellige indholdsleverandører på en bedre og mere overskuelige måde.

  • 
  • Jeg bruger Chromecast, skal jeg gøre noget?

    Caster du til TV’et fra din mobil eller tablet, skal du opdatere appen, som vi beskriver ovenfor. Bruger du et Chromecast med Google TV eller Allente Streaming Hub, har du allerede adgang til vores nye app, og du behøver ikke at gøre noget.

  • 
  • Hvad sker der, hvis jeg ikke opdaterer til den nye app?

    De gamle app-versioner vil være tilgængelige i en kort periode, men indholdet deri vil gradvist forsvinde. Herefter lukker den gamle tekniske platform ned, der sender indhold til de gamle apps, og de vil dermed stoppe med at virke.

  • 
  • I siger, at udrulningen af Allente-appen til mobil og tablets vil ske i løbet af flere dage (7.-15. juni). Hvordan ved jeg, om jeg har fået opdateringen?

    Har du automatiske opdateringer slået til, vil du modtage din opdatering på et tidspunkt i løbet af disse dage. Det er ikke muligt at vide præcis hvornår, men du kan til enhver tid fra d. 7. juni manuelt hente din opdatering. Har du ikke automatiske opdateringer slået til, skal du manuelt downloade den nye app for at kunne begynde at bruge appen.

    Versionnummer for de nye apps:

    Mobil og tablets, både Android og iPhone/iPad: 5.1 eller højere

    Apple TV: 3.0

  • 
  • Hvordan opdaterer jeg appen?

    Apple TV, iPhone eller iPad: Gå til App Store og søg efter Allente. Vælg ”Download”.

    Mobil eller tablet med Android: Gå til Google Play Butik og søg efter Allente. Vælg ”Download”.

     

  • 
  • Hvilken bredbåndshastighed kræves der for at se Allente-appen med god kvalitet?

    Der kræves en hurtig og stabil internetforbindelse med en bredbåndshastighed på mindst 30 Mbit for at streame indholdet i Allente-appen med god kvalitet.