Fejlkoder i Allente-appen
Her kan du finde årsager og mulige løsninger på stort set alle fejlkoder der kan opleves i Allente-appen.
Hvilken fejlkode oplever du?
Vær opmærksom på at flere fejlkoder har samme grundlæggende årsag og fejlsøgning og derfor er grupperet sammen.
-
-
AG99, AP03, AP04, AP05, AP06, AA01, AA02, AA03, AA04, AA05, AA07, AA08, AA09, AA11, AA12 og AA13
Disse fejl betyder, at der er opstået problemer med at få adgang til Allente-tjenesten, enten på grund af netværksproblemer, kommunikationsfejl mellem appen og serveren eller fejl under login-processen.
Du kan finde en fejlsøgningsguide her:
-
AN01, PN01, PN02, PN03, PN11, PN12, PN13, PN21, PN22, PN31, PN32, PN33 og PN34
Disse fejl betyder, at der er opstået problemer med at hente eller afspille indhold i Allente-appen på grund af netværksproblemer.
Du kan finde en fejlsøgningsguide her:
-
PD01, PD11, PD13, PD14, PG01 og PG02
Disse fejl betyder, at der er opstået problemer med at afspille indhold i Allente-appen, selvom forbindelsen til serveren er oprettet.
Du kan finde en fejlsøgningsguide her:
-
AA06
Fejlkode AA06 betyder at dit login virker, men du ikke har adgang til at bruge appen grundet en inaktiv pakke.
Dette kan enten skyldes at abonnementet er i bero, opsagt eller lukket grundet manglende betaling; fejlen kan også skyldes at abonnementet ikke er startet endnu.
-
AG01
Fejlkode AG01 betyder, at dato og klokkeslæt på dit TV er indstillet forkert.
Dette kan løses ved at tjekke og rette dato og tid indstillingerne på dit TV.
-
AM01
Fejlkode AM01 betyder, at det valgte indhold er beskadiget eller ikke længere er tilgængeligt.
Eneste løsning desværre at afspille noget andet.
-
AM02
- Hvis du får fejlkode AM02 på en film, serie eller noget indhold fra Ugearkivet, skyldes det desværre en fejl med det specifikke indhold i appen.
- Får du fejlen på direkte TV, skyldes det at programinformationen på kanalen er forkert eller er blevet ændret. Det forekommer oftest på sportsudsendelser. Løsningen er at vælge kanalen gennem menuen TV, ved at trykke på Kanaler > og finde kanalen i stedet. Det kan muligvis også løse fejlen at logge ud af appen og logge ind igen efterfølgende, så den henter den korrekte programinformation.
- Hvis du får fejlkode AM02 på en film, serie eller noget indhold fra Ugearkivet, skyldes det desværre en fejl med det specifikke indhold i appen.
-
AP01 og AP02
Fejlkode AP01 betyder at du har for mange streams igang i appen på samme tid.
Fejlkode AP02 betyder at du har for mange enheder i brug i appen på samme tid.
Tryk her for at læse mere om fejlene og enhedsbegrænsning her:
-
AP08, AP09 og PN23
Disse fejlkoder er alle relateret til problemer med Allente-appen grundet ikke-europæisk IP-adresse, VPN eller geo-blokering.
Kontrollér at du er på et dansk netværk og ikke er på VPN.
Du kan læse mere om brug af Allente i udlandet her:
-
AP10
Fejlkode AP10 betyder at du prøver at afspille noget indhold i Allente-appen, men er logget ind som gæst.
Løsningen er at logge korrekt ind i appen med et aktivt abonnement.
-
AP11
Fejlkode AP11 betyder, at streaming i inkognito tilstand ikke understøttes på din Android enhed.
Løsningen er at prøve igen uden inkognitotilstand.
-
PD12
Fejlkode PD12 kommer, når du prøver at afspille indhold på dit TV via et HDMI-kabel og dette fejler grundet kopieringsbeskyttelse.
Prøver du at afspille indhold fra din telefon eller tablet til dit TV via et HDMI-kabel, kan dette ikke lade sig gøre. Brug i stedet et Apple TV eller en Chromecast.
Prøver du allerede at afspille indhold via et Apple TV eller en Chromecast, skal du prøve at flytte HDMI-kablet til en anden indgang i dit TV.
-
PG03
Fejlkode PD03 betyder at adgangen til en lejefilm er udløbet.
Lejefilm er kun tilgængelige for afspilning i 48 timer.
Er man midt i en afspilning når de 48 timer udløber, er vi i henhold til aftaler med producenterne, desværre også nødt til at afbryde afspilningen.
-
PG04
Fejlkode PG04 betyder at appen er stødt på en udfodring i forbindelse med casting af indhold til en Chromecast eller via AirPlay.
Det kan du prøve:
- Genstart din Chromecast (eller dit TV) ved at tage strømmen fra og sætte den til igen. Dette vil højst sandsynligt løse fejlen i de fleste tilfælde.
- Kontrollér netværksforbindelsen på både Chromecasten/TV'et og den enhed du prøve at caste fra og at de Chromecasten og enheden er tilsluttet samme netværk.
- Prøv evt. at caste til eller fra en anden enhed.
- Genstart din Chromecast (eller dit TV) ved at tage strømmen fra og sætte den til igen. Dette vil højst sandsynligt løse fejlen i de fleste tilfælde.