Fejl på Allente 1 / OnePlace

A-fejlkoder

Her kan du finde mulige årsager og løsninger på de fleste A-fejlkoder på din Allente 1- eller OnePlace-boks.

    
  • A001

    Fejlmeddelelse betyder, at boksen ikke har en aktiv internetforbindelse.

    Det kan du prøve:

    1. Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
      1. MenuIndstillingerNetværk og internet
    2. Genstart boksen:
      1. MenuIndstillingerEnhedspræferencerGenstart
    3. Tjek at boksen ikke er i  dyb standby:
      1. Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
    4. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...
    5. Prøv at tilslutte et netkabel eller et andet trådløst netværk.

  • 
  • A002, A003, A004, A012, A022, A023 og A024

    A002, A022, A023 og A024

    Fejlen opstår ved manglende adgang til en kanal af den ene eller anden grund...

    1. Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
    2. Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
    3. Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort

    A003 og A004

    Fejlen opstår ved manglende abonnement på den valgte kanal eller manglende opdatering til programkortet i boksen...

    1. Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
    2. Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
    3. Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
    4. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...

    A012

    • Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.

  • 
  • A005, A006, A013, A014, A016, A025, A028 og A033

    A005

    Fejlen opstår grundet manglende plads på harddisken til nye optagelser...

    1. Slet nogle optagelser på harddisken for at gøre plads til noget nyt...
    2. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...
    3. Formatér harddisken:
      1. MenuIndstillingerIndstillinger for optagelseHarddiskFormater harddisk

    A006, A025 og A033

    Fejlen(e) opstår ved problemer med harddisken-tilslutningen...

    1. Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
      1. Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen

    A013

    Fejlen opstår ved problemer med formatering af harddisken...

    1. Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
      1. Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
    2. Formatér harddisken:
      1. MenuIndstillingerIndstillinger for optagelseHarddiskFormater harddisk
    3. Tjek at boksen ikke er i  dyb standby:
      1. Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.

    A014

    Fejlen kommer typisk ved tilslutning af en ny harddisk eller brug af gammel harddisk med en ny boks.

    1. Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
      1. Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
    2. Formatér harddisken:
      1. MenuIndstillingerIndstillinger for optagelseHarddiskFormater harddisk

    A016

    Fejlen opstår, hvis den forbundne harddisk skal formateres før den kan bruges...

    1. Formatér harddisken:
      1. MenuIndstillingerIndstillinger for optagelseHarddiskFormater harddisk

    A028

    Fejlen opstår ved problemer med at pause eller spole i udsendelser...

    1. Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
      1. Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
    2. Formatér harddisken:
      1. MenuIndstillingerIndstillinger for optagelseHarddiskFormater harddisk
    3. Tjek at boksen ikke er i  dyb standby:
      1. Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
    4. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...
    5. Fabriksnulstil boksen:
      1. MenuIndstillingerEnhedspræferencerOmGendan fabriksindstillinger

  • 
  • A007, A008, A009, A010, A011, A018, A019 og A034

    A007 og A010

    Fejlen opstår enten på grund af dårligt signal under optagelse eller grundet flere samtidige optagelser end der er parabolopsætning til...

    1. Tjek signalet til boksen:
      1. MenuIndstillingerSatellit
    2. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...

    A008

    Fejlen opstår ved problemer med optagelse enten grundet dårlig signal eller lignende...

    1. Tjek signalet til boksen:
      1. MenuIndstillingerSatellit
    2. Tjek at boksen ikke er i  dyb standby:
      1. Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.

    A009

    Fejlen opstår, hvis der forsøger at optage en kanal, der ikke er adgang til...

    1. Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
    2. Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
    3. Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
    4. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...

    A011

    Fejlen opstår, hvis boksen fejler ved afspilning af en optagelse. Er harddisken blevet flyttet fra en tidligere boks, skal den formateres før den kan bruges. De gamle optagelser kan ikke afspilles...

    1. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
      1. MenuIndstillingerEnhedspræferencerGenstart
    2. Formatér harddisken:
      1. MenuIndstillingerIndstillinger for optagelseHarddiskFormater harddisk

    A018

    Fejlen opstår, hvis sletning af en optagelse fra harddisken mislykkedes.

    1. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
    2. Prøv igen...

    A019

    Fejlen skyldes at der bliver forsøgt optagelse af flere programmer samtidig, end der er satellitsignal eller parabolopsætning til...

    1. Tjek signalet til boksen:
      1. MenuIndstillingerSatellit

    A034

    Fejlen skyldes højst sandsynligt at boksen har været uden strøm, da optagelsen skulle foretages...

    1. Tjek at boksen ikke er i  dyb standby:
      1. Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.

  • 
  • A015, A017, A020, A027, A030, A026 og A032

    A015

    1. Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
    2. Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
    3. Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
    4. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.

    A017

    Fejlen opstår udelukkende ved fejl i download eller afspilning af lejefilm...

    1. Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
      1. MenuIndstillingerNetværk og internet
    2. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
    3. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...
    4. Fabriksnulstil boksen:
      1. MenuIndstillingerEnhedspræferencerOmGendan fabriksindstillinger

    A020

    Fejl ved problemer med opstart af boksen...

    1. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.

    A026

    Fejlen opstår, hvis den valgte opløsning på boksen ikke understøttes af TV'et...

    1. Tjek den valgte opløsning på boksen:
      1. Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Opløsning
        1. Sørg for at opløsningen er sat til automatisk eller en mindre opløsning end 4K...

    A027

    Fejlen opstår ved problemer med brugergodkendelsen til boksen...

    1. Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
    2. Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
    3. Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort

    A030

    Fejlen opstår ved problemer med manglende programinformation i boksens TV-Guide...

    1. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
    2. Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
      1. MenuIndstillingerNetværk og internet
    3. Tjek signalet til boksen:
      1. MenuIndstillingerSatellit
    4. Tjek at boksen ikke er i  dyb standby:
      1. Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
    5. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...

    A032

    Fejlen opstår, når TV'et eller HDMI-indgangen i TV'et ikke understøtter HDCP 2.2...

    1. Prøv med et andet HDMI-kabel eller en anden HDMI-indgang i TV'et.
    2. Kontrollér at HDMI-kablet går direkte fra boksen til TV'et og ikke gennem f.eks. højtalere eller andet, der kan skabe fejlen...

B-fejlkoder

Her kan du finde mulige årsager og løsninger på de fleste B-fejlkoder på din Allente 1- eller OnePlace-boks.

    
  • B010, B011, B050, B06X, B091 og B092

    B010, B011, B091 og B092

    Fejlen skyldes problemer med netværket på boksen...

    1. Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
      1. MenuIndstillingerNetværk og internet
    2. Kontrollér at boksen ikke både har et netværkskabel og er tilsluttet til Wi-Fi samtidig...
    3. Tjek at boksen ikke er i  dyb standby:
      1. Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
    4. Genstart boksen:
      1. MenuIndstillingerEnhedspræferencerGenstart
    5. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...

    B050

    Fejlen opstår ved fejl i tilslutning til Canal Digital-appen. Denne virker ikke længere...

    B06X

    Fejlen opstår ved problemer med licensgodkendelse til boksen...

    1. Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
    2. Tjek at du abonnerer på den valgte kanal eller det valgte indhold...
    3. Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
      1. MenuIndstillingerNetværk og internet
    4. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...
    5. Fabriksnulstil boksen:
      1. MenuIndstillingerEnhedspræferencerOmGendan fabriksindstillinger

  • 
  • B020 og B100

    B020

    1. Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
    2. Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
    3. Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort

    B100

    1. Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
      1. MenuIndstillingerNetværk og internet
    2. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...

  • 
  • B040, B041 og B042

    B040, B041 og B042

    Fejlen opstår ved udfordringer med Smartcard-godkendelse til boksen...

    1. Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
      1. MenuIndstillingerNetværk og internet
    2. Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
    3. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...
    4. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.

C-fejlkoder

Her kan du finde mulige årsager og løsninger på de fleste C-fejlkoder på din Allente 1- eller OnePlace-boks.

    
  • C011

    1. Er boksen helt ny, skal boksen/kortet aktiveres af kundeservice på chat eller telefon 45 100 100. Tryk her for at starte en chat omkring dette

    2. Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort

    3. Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
      MenuIndstillingerNetværk og internet

    4. Ryd data på boksen:
      MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...

    5. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.

    6. Fabriksnulstil boksen:
      MenuIndstillingerEnhedspræferencerOmGendan fabriksindstillinger

  • 
  • C017, C026 og C027

    Fejlene betyder at kanaler er spærret grundet forældrekontrolsindstillinger...

    • Menu → Indstillinger → Forældrekontrol og PIN-koder → Aldersgrænse.

  • 
  • C018-25

    1. Tjek om boksen er tilsluttet korrekt til internettet:
      1. MenuIndstillingerNetværk og internet
    2. Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
    3. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...
    4. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.

  • 
  • C000, C001 og C002

    Fejlene skyldes problemer med forbindelsen mellem boksen og dens sim-kort...

    1. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
    2. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...
    3. Tag kortet ud af boksen, tør chippen af og sæt det ind igen.
      1. Kortet sidder bag lågen på højre side af boksen, guldshippen skal vende opad og det afskårne hjørne indad. Man skal trykke på kortet så det giver et klik for at fjerne/isætte det.

  • 
  • C003 og C004

    1. Kontrollér at du har et aktivt abonnement.
    2. Tjek at du abonnerer på den valgte kanal.
    3. Prøv at opdatere dit programkort her: Opdater programkort
    4. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...
    5. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.

M-fejlkoder

Her kan du finde mulige årsager og løsninger på de fleste M-fejlkoder på din Allente 1- eller OnePlace-boks.

    
  • M017

    Fejlkoden betyder at der ikke er noget signal fra parabolen...

    1. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.
    2. Tjek signalet til boksen:
      1. MenuIndstillingerSatellit

  • 
  • M006, M007, M008, M015 og M24

    M006

    Fejlen betyder at boksen ikke kan skifte til en kanal som der er planlagt en optagelse på...

    1. Tjek signalet til boksen:
      1. MenuIndstillingerSatellit

    M007

    Fejlen betyder boksen mister forbindelsen til harddisken midt i en optagelse...

    1. Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
      1. Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen
    2. Formatér harddisken:
      1. MenuIndstillingerIndstillinger for optagelseHarddiskFormater harddisk

    M008

    Fejlen betyder harddisken ikke har nok plads til at optage et program...

    1. Slet nogle optagelser på harddisken for at gøre plads til noget nyt...
    2. Formatér harddisken:
      1. MenuIndstillingerIndstillinger for optagelseHarddiskFormater harddisk
    3. Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
      1. Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen

    M015

    Der er sket en fejl grundet dårligt signal under optagelsen af et program...

    1. Tjek signalet til boksen:
      1. MenuIndstillingerSatellit
    2. Ryd data på boksen:
      1. MenuIndstillingerAppsAllenteRyd dataVælg Let Standby efter genstart...
    3. Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
      1. Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen

    M24

    Fejlen betyder at boksen enten har været slukket, er i dyb standby eller går ned under optagelse...

    1. Tjek at boksen ikke er i  dyb standby:
      1. Menu → Indstillinger → Enhedspræferencer → Pauseskærm → Energisparende indstillinger.
    2. Tag strømmen og harddisken fra boksen og sæt begge dele til igen.
      1. Er harddisken tilsluttet korrekt, vil der efter opstart stå "Harddisk tilsluttet" på skærmen

  • 
  • M016 og M018

    M016

    Fejlen opstår ved problemer med at åbne tekst-tv...

    1. Kontrollér at kanalen du er på har tekst-tv. Kun DR- og TV2-kanaler har tekst-tv.
    2. Alternativt er der nok tale om en generel fejl...

    M018

    Fejlen betyder, at boksen ikke genkender SIM-kortet under Førstegangsinstallationen...

    1. Tag kortet ud af boksen, tør chippen af og sæt det ind igen.
      1. Kortet sidder bag lågen på højre side af boksen, guldshippen skal vende opad og det afskårne hjørne indad. Man skal trykke på kortet så det giver et klik for at fjerne/isætte det.
    2. Genstart boksen ved at tage strømmen fra den og sætte den til igen.