Opsigelse

  • Vi anbefaler at du tager kontakt på telefon 45 100 100 (mandag-fredag mellem 9 og 17) for hurtigst mulig behandling og personlig service.

    Du kan også opsige døgnet rundt via vores chatbot (dette forudsætter, at du kender dit login til Min side).

    Start en chat eller ring til os og fortæl chat- eller stemmerobotten at du har brug for hjælp med "opsigelse".

     

    Opsigelser kan også sendes på brev til:

    Allente

    Strandlodsvej 30.1
    2300 København S

  • Det normale opsigelsesvarsel er løbende måned + 1 måned.

    Er du i binding, kan abonnementet selvfølgelig tidligst opsiges til udgangen af bindingsperioden.

  • Er du i binding, kan abonnementet selvfølgelig tidligst opsiges til udgangen af bindingsperioden.

    Har du mere end 3 måneder tilbage af din bindingsperiode, skal du ringe til os på 45 100 100 (mandag til fredag mellem 9 og 17) for at opsige abonnementet.

  • Opsiges abonnementet midt i en beroperiode, vil det blive åbnet fra bero og således opkrævet i opsigelsesperioden (løbende måned plus 30 dage).

    Det er ikke muligt at komme udenom betaling af opsigelsesperioden ved at være i bero.

  • Det er selvfølgelig aldrig et sjovt opkald at få eller skulle foretage, men vi ser meget gerne at du kontakter os på 70 27 27 73 (mandag-fredag mellem 9 og 17) med dette.

  • Har du betalt forud (udover en eventuel opsigelsesdato), vil beløbet selvfølgelig blive krediteret og tilbagebetalt.

  • Hvis du opsiger midt i en afbetaling af noget udstyr, vil der komme en slutopkrævning på afbetalingens resterende beløb i forbindelse med opsigelsen.

  • TV-boks: 

    Som udgangspunkt har du købt din tv-boks og den er derfor din ejendom. Du kan sælge den, give den videre eller aflevere den på genbrugspladsen.

    Andet udstyr: 

    Vi skal ikke have hverken fjernbetjeningen, parabolen, kortet eller andet retur...

  • Har du betalt forud (udover en eventuel opsigelsesdato), vil beløbet selvfølgelig blive krediteret og tilbagebetalt.

  • Vær opmærksom på følgende i forhold til fakturering i forbindelse med opsigelse:

    • Opsigelsesperiode: Opsigelse kan tidligst ske med løbende måned + 1 måneds varsel. Opsiger du i april, vil du altså også få en regning for maj før abonnementet lukker.

    • Afbetaling på udstyr: Afbetaler du på udstyr, vil der på den sidste faktura komme en slutafregning på det resterende beløb af afbetalingen.

    Har du opsagt abonnementet, men bliver ved med at modtage fakturaer du over den aftalte opsigelsesdato, er der selvfølgelig sket en fejl...

    Du kan med fordel tjekke på Min side under Mit abonnement om din opsigelse er blevet registreret korrekt ved at der står en opsigelsesdato. Er dette ikke tilfældet skal du have fat i kundeservice.

    Start en chat eller ring til os og fortæl chat- eller stemmerobotten at du "stadig får regninger selvom abonnementet er opsagt".

Fortrydelse

  • Når du starter et nyt abonnement hos Allente, har du 14 dage til at fortryde det. Det betyder, at du kan annullere dit abonnement inden for denne periode.

  • Hvis du vil fortryde dit abonnement, skal du fortælle det til os inden for 14 dage.

    Start en chat eller ring til os og fortæl chat- eller stemmerobotten at du har brug for hjælp med at "fotryde et abonnement".

  • Fortrydelsesretten gælder kun, hvis du ikke har taget abonnementet i brug. Hvis du allerede har streamet indhold, kan du desværre ikke fortryde aftalen længere.

  • Hvis du har bestilt ekstra tjenester eller fået udstyr sammen med dit abonnement, gælder fortrydelsesretten også for dem. Du skal dog sørge for at returnere udstyret i original stand, og du kan selv komme til at betale for returneringen