Illustrasjon, basic pakke

Fortsæt med Stream Basic Med 20% rabat i 6 måneder

Bind dig i 6 måneder, og få 20% rabat i perioden.

Enkelt, trygt og til en overkommelig pris
Se nyheder, faktuelle programmer og underholdning fra de gode og velkendte lokale kanaler - præcis som du plejer
Vil du se dine kanaler på farten, så er det intet problem. Med Allente-appen kan du frit se TV inden for EU/EØS
Kontakt venligst vores kundeservice, så hjælper vi dig via chat eller på telefon .
Rabatten gives på Stream Basic som du binder i 6 måneder. Efter bindingtiden er abonnementet igen løbende. Tilbuddet forudsætter binding i 6 måneder. Mindste totalpris 2.060 kroner for 6 mnd. Du sparer mindst 514 kroner.

Abonnementsvilkår og betingelser for streamingtjenester

Gældende fra 1. december 2023 - Til private husstande

1. Aftalens omfang
Disse abonnementsvilkår gælder for aftaler om levering af TV-kanaler og indhold fra Allente via internet. Tjenesten leveres af og aftalen indgås mellem kunden og Allente Danmark A/S, CVR-nr: 13879842, Strandlodsvej 30, 1., 2300 København S, telefon: +45 45 100 100, e-mail: kundeservice@allente.dk (i det efterfølgende betegnet som Allente). Køb af et abonnement giver ret for én person (”kunden”) til at modtage nærmere specificerede TV-kanaler og andet indhold («indholdet»), der leveres af Allente i Danmark. Kunden modtager indholdet ved anvendelse af software (”App”), en modtager (”Enhed”) og internet. Kunden har også adgang til
indholdet ved midlertidigt ophold i et andet land i EU/EØS. For denne ydelse betaler kunden en løbende abonnementsafgift. Aftalen giver udelukkende ret til privat brug for kunden og personer i kundens husstand. Enhver form for offentlig fremførelse, kommerciel udnyttelse eller lignende
er således ikke tilladt. Det er heller ikke tilladt at dele indhold eller login med personer uden for kundens husstand, eller at omgå eller forsøge at omgå adgangssystemer.

2. Parterne
Parterne i aftalen er på den ene side kunden og på den anden side Allente, uanset aftalen indgås direkte med Allente eller gennem en forhandler godkendt af Allente.

3. Aftalens indgåelse og ikrafttrædelse
Aftalens gyldighed er betinget af, at kunden er myndig og har bopæl i Danmark, på Færøerne eller i Grønland. Kunden anmoder Allente om oprettelse af et abonnement, hvilket kan ske skriftligt, elektronisk eller telefonisk. Kunden er forpligtet til at oplyse korrekt navn, bopælsadresse, fødselsdato, CPR nr., telefonnummer og e-mailadresse. Der er først indgået bindende aftale mellem parterne, når kunden har underskrevet en kontrakt med en forhandler godkendt af Allente, eller når kunden har modtaget en ordrebekræftelse fra Allente. Beregning og betaling af den aftalte ydelse sker fra den dag, Allente leverer ydelsen. Aftalens løbetid og eventuel bindingsperiode fremgår af den indgåede kontrakt eller af Allentes ordrebekræftelse samt af nærværende abonnementsvilkår.

4. Sikkerhed og kreditvurdering
Allente har ret til at foretage en kreditvurdering af kunden, såvel i forbindelse med aftalens indgåelse som i aftalens løbetid. Hvis Allente på baggrund af kreditvurderingen konkluderer, at der er nærliggende risiko for, at kunden fremover ikke vil betale rettidigt, har Allente ret til at kræve sikkerhedsstillelse i form af et forudbetalt beløb svarende til den totale abonnementspris i bindingsperioden

5. Brug af kundeinformation
For mere information om Allentes behandling af personoplysninger, se www.allente.dk/om-os/Privatlivspolitik

6. Priser
Allente har ret til at opkræve de til enhver tid gældende priser og gebyrer, medmindre andet er aftalt mellem parterne. Hvis der er indgået aftale om levering af særlige tillægsydelser eller services, har Allente også ret til at opkræve betaling herfor. De til enhver tid gældende priser og gebyrer er altid tilgængelige på allente.dk.Allente kan løbende tilføje, ændre, og fjerne priser og gebyrer, bl.a. som følge af øgede TV-program- og distributionsomkostninger, herunder ændringer i afgifter til rettighedsorganisationer og leverandører, samt moms og afgifter.Allente kan blandt andet foretage ændringer i priserne som følge af stigninger i forbrugerprisindekset det forgangne år. Såfremt Allente foretager ændringer i prisen, underretter Allente kunden om
ændringen. Hvis ændringen medfører en samlet prisstigning på over 10% underretter Allente kunden om ændringen med minimum 30 dages varsel til ændringens ikrafttræden, og Kunden har mulighed for at opsige Abonnementsaftalen med 14 dages skriftligt varsel til ændringens ikrafttræden. Kunden har i så fald ret til at få allerede betalt abonnementsafgift tilbagebetalt.

7. Betaling
Allente udsender en månedlig opkrævning for de aftalte ydelser, hvilket sker forud for den periode, betalingen omhandler. Forbrugsbetingede ydelser opkræves dog bagud på baggrund af det faktiske forbrug. Allente er berettiget til at opkræve et faktureringsgebyr. Gebyrets størrelse afhænger af den valgte betalingsform. Seneste rettidige betalingsdag er altid den første hverdag i forfaldsmåneden. Hvis kunden ikke betaler rettidigt, er Allente berettiget til at opkræve gebyr ved fremsendelse af rykkerbreve og lignende.

8. Adresseændring
Ved ændring af kundens kontaktinformation, herunder adresse, telefonnummer og e-mailadresse, er kunden forpligtet til straks at underrette Allente herom. Hvis kunden undlader at underrette Allente om adresseændring, og Allente derfor er nødsaget til at søge korrekt adresse via folkeregistret, har Allente ret til at opkræve et gebyr til dækning af omkostningerne hertil.

9. Installation
Med mindre andet er aftalt mellem kunden og Allente, sørger kunden selv for installering af app og installation og vedligeholdelse af det nødvendige udstyr, herunder internet. Kunden er selv ansvarlig for, at kvaliteten af internettilkoblingen er tilstrækkelig til at modtage indholdet.

10. Opsigelse og bindingsperiode
En aftale om abonnement mellem kunden og Allente er en aftale om en løbende ydelse, som fortsætter indtil den opsiges af en af parterne. Allente kan til enhver tid opsige aftalen med én måneds varsel til den 1. i en måned. Kunden kan til enhver tid opsige aftalen med én måneds varsel til den 1. i en måned, medmindre der er aftalt en bindingsperiode. Dette skal ske ved henvendelse til Allente. Som kunde kan du med fordel skrive til kundeservice@allente.dk eller
benytte opsigelsesformularen under Min Side på vores hjemmeside. Hvis kunden har tegnet et abonnement med en bindingsperiode, kan aftalen dog tidligst opsiges til ophør ved udløbet af bindingsperioden. Eksempel: Hvis bindingsperioden udløber den 1. december 2023, og kunden ønsker at aftalen skal ophøre på dette tidspunkt, skal Allente have modtaget kundens skriftlige opsigelse senest den 31. oktober 2023.

11. Ændringer af kanaler og/eller programpakker
Allente har ret til på ethvert tidspunkt, og uden forudgående varsel, at ændre i sammensætningen af de enkelte TV-kanaler og TV-pakker samt i TV-kanalernes placering i kanallisten. Dette giver ikke kunden ret til at kræve abonnementsafgiften reduceret eller tilbagebetalt, ligesom kunden heller ikke kan påberåbe sig andre misligholdelsesbeføjelser over for Allente. Allente kan ændre abonnementernes sammensætning, herunder adgang til indhold, funktioner og services. Dette sker normalt med mindst 1 måneds varsel. Allente er dog berettiget til straks at foretage en sådan ændring uden varsel, hvis ændringen skyldes forhold, der ligger uden for Allentes kontrol. Væsentlige ændringer varsles skriftligt, eventuelt via en besked på kundens faktura eller via e-mail til kunden. Mindre væsentlige ændringer varsles via hjemmeside eller ved fremsendelse af en skriftlig meddelelse til kunden. Ændringer der er til fordel for kunden, f.eks. tilføjelse af flere TV-kanaler eller andet indhold, kan gennemføres uden
varsel. Hvis Allente varsler en væsentlig ændring af abonnementernes sammensætning kan kunden – senest 14 dage før ændringens ikrafttrædelse – opsige aftalen med virkning fra ændringens ikrafttrædelse. Dette gælder uanset eventuel bindingsperiode eller det normale opsigelsesvarsel. Ændringer der er til fordel for kunden, kan dog ikke begrunde en sådan opsigelse. Hvis Allente varsler en væsentlig ændring på sammensætningen af abonnementerne som følge af forhold uden for Allentes kontrol, er kunden berettiget til - i en periode på 14 dage regnet fra ændringens gennemførelse - at opsige aftalen med tilbagevirkende kraft fra ændringens gennemførelse

12. Fejl og driftsforstyrrelser
Hvis kunden oplever fejl eller driftsforstyrrelser, skal kunden først anmelde disse til Allentes Kundeservice. Allente vil påbegynde løsning af problemet hurtigst muligt inden for normal arbejdstid, medmindre andet fremgår af nærværende abonnementsvilkår. Hvis fejl eller driftsforstyrrelser skyldes fejl eller mangler ved kundens eget udstyr eller installation af appen, kan kunden ikke kræve, at Allente yder support eller løser problemet, ligesom kunden heller ikke kan gøre andre krav gældende over for Allente. Allente har ikke ansvar for fejl og begrænsninger i kundens internetforbindelse.

13. Ændring af vilkår
Allente har ret til at ændre de til enhver tid gældende abonnementsvilkår samt priser med én måneds varsel til den første i en måned, hvilket kan ske ved skriftlig henvendelse til kunden eller oplyses på Allentes hjemmeside. Hvis der er aftalt en bindingsperiode, kan ændringerne dog tidligst træde i kraft ved bindingsperiodens udløb. Ved væsentlige ændringer til ulempe for kunden, kan kunden opsige aftalen med et varsel på 14 dage. Opsigelsen skal ske ved henvendelse til Allente, se punkt 10. Ændringer til fordel for kunden, f.eks. prisnedsættelser, kan dog ske uden varsel.

14. Misligholdelse
Ved forsinket eller manglende betaling fra kunden kan Allente spærre kundens adgang til indholdet. Ved væsentlig betalingsmislighold (forsinkelse med betaling mere end 14 dage fra forfaldsdato) kan Allente ophæve aftalen uden varsel og med øjeblikkelig virkning. Hvis Allente har begrundet mistanke om brug af indholdet i strid med aftalen, f.eks. brug af indholdet af personer uden for kundens private husstand, til offentlig fremvisning eller omgåelse af adgangskontrollen, kan Allente spærre adgangen uden varsel og ophæve aftalen, hvis dette anses for nødvendigt for at undgå videre misbrug. Kunden forpligter sig til at betale for indholdet, selvom adgangen er spærret på grund af kundens mislighold.

15. Antal enheder
Streamingtjenesten skal tilgås via Allentes app (smartphone, tablet og Apple TV) på op til fire enheder, hvor de to kan bruges samtidigt. Når du logger ind med en ny enhed, registreres den automatisk. En registreret enhed er låst i 30 dage og kan derefter byttes ud med en anden.

16. Leje/køb af film eller andet specifikt indhold
Du kan leje, evt. købe film eller andet indhold (f.eks. events, serier) på streamingtjenesten. Leje eller køb via appen forudsætter, at du indtaster en pinkode. Bemærk, at du fraskriver dig din 14 dages fortrydelsesret, når du lejer eller køber film eller andet indhold på streamingtjenesten. Fortrydelsesretten bortfalder når du får tilgang til indholdet. Bemærk også, at ved køb af film eller andet indhold, vil filmen eller indholdet kun være tilgængelig for dig så længe du er kunde hos Allente og har adgang til Allentes streamingtjeneste. Ved ophør af kundeforholdet, eller hvis Allente ikke længere tilbyder streamingtjenesten, vil det købte indhold ikke længere være tilgængeligt for dig.

17. Overdragelse af aftalen
Allente er til enhver tid berettiget til uden kundens samtykke at overdrage samtlige rettigheder og pligter i henhold til den mellem parterne indgåede aftale til tredjemand. Kunden kan ikke uden Allentes viden og accept overdrage rettigheder eller pligter i henhold til den mellem parterne indgåede aftale til tredjemand.

18. Tvister og klageadgang
Enhver tvist mellem Allente og kunden, som udspringer af den mellem parterne indgåede aftale, kan af begge parter indbringes for de almindelige domstole i henhold til retspleje-
lovens regler herom. Du har adgang til at klage til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, hvis du er utilfreds med ydelsen, du har købt, og ikke kan blive enig med vores kundeservice om en løsning på problemet. Du skal være opmærksom på, at Forbrugerklagenævnet kun accepterer sager med en beløbsværdi over en vis grænse. Se mere på naevneneshus.dk. Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://indberet.kfst.dk

19. Ikrafttrædelse
Disse abonnementsvilkår træder i kraft den 1. december 2023

20. Fortrydelsesretten
Når kunden køber ydelser hos Allente, gælder fortrydelsesretten, hvorved kunden kan ophæve aftalen uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag hvor aftalen blev indgået. Fortrydelsesretten bortfalder, når kunden har logget på tjenesten og påbegyndt én streaming.

Vilkår og betingelser for NemBoxAftale
Gældende fra 1. december 2023 - Til private husstande

1. Parterne
Denne aftale gælder Nembox fra Allente. Aftalen indgås mellem Kunde og Allente Danmark A/S, CVR-nr: 13879842, Strandlodsvej 30, 1., 2300 København S, telefon: +45 45 100 100, e-mail: kundeservice@allente.dk (i det efterfølgende betegnet som Allente). Parterne er berettiget og forpligtet efter aftalen. Kunde hæfter for betaling af de ydelser, der er angivet i aftalen, også i tilfælde, hvor Køber overlader det købte til en anden bruger.

2. Betingelse for indgåelse af aftalen
Det er en betingelse for indgåelsen af Kreditaftalen, at Kunde samtidig indgår eller har en abonnementsaftale med Allente samt at betaling af de aftalte ydelser foretages via Betalingsservice.

3. Betalingsbetingelser
Samlede kreditomkostninger = 0 kr. ÅOP = 0% Det månedlige beløb fastsættes som 1/24 af købsprisen og fortsætter i 24 måneder. Betaling af de månedlige ydelser sker den 1. i hver måned via Betalingsservice. Allente er berettiget til at opkræve et faktureringsgebyr. Gebyrets størrelse afhænger af den valgte betalingsform.

4. Misligholdelse
Allente er berettiget til at kræve sin restfordring indfriet på baggrund af en opgørelse i henhold til kreditaftaleloven hvis køber misligholder Kreditaftalen. Ved for sen betaling er Allente berettiget til at opkræve rykkergebyrer og forrentning af det skyldige beløb med den til enhver tid gældende rentesats i henhold til renteloven. Ved betalingsmisligholdelse af de aftalte betalingsforpligtelser fra kundes side, forfalder den udestående saldo straks til betaling, og sagen vil blive overdraget til inkasso. Ved betalingsmisligholdelse forbeholder Allente sig ret til at foretage indberetning til kreditoplysningsbureau.

5. Kreditgodkendelse
Allente forbeholder sig til enhver tid ret til at foretage en kreditvurdering af kunde blandt andet ved indhentning af oplysninger fra kreditoplysningsbureauer.

6. Opsigelse
Kunde kan til enhver tid opsige Kreditaftalen ved at indfri restfordringen. Opsiger Kunde sit løbende abonnementsforhold med Allente, så forfalder restfordringen, og vil blive opkrævet ved abonnementets ophør.

7. Overdragelse
Allente er til enhver tid berettiget til uden varsel at overdrage Kreditaftalen til tredjemand.

8. Fortrydelse
Fortrydelsesfristen: Fortrydelsesfristen er 14 dage. Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, NemBoxAftalen er indgået, f.eks. når Kunde har afgivet bestilling med bindende virkning. Fortrydelsesret: Inden udløbet af fortrydelsesfristen skal Kunde underrette Allente om, at Kunde har fortrudt NemBoxAftalen.
Hvis Kunde vil sikre sig bevis for, at Kunde har fortrudt rettidigt, kan Kunde f.eks. sende brevet anbefalet og opbevare postkvitteringen. Underretning om, at Køber har fortrudt NemBoxAftalen, kan gives til: Allente Danmark A/S Strandlodsvej 30, 1. 2300 København S Tlf: +45 45 100 100 E-mail: kundeservice@allente.dk


Følger af fortrydelse:
Hvis Kunde udøver sin fortrydelsesret i denne NemBoxAftale, og helt eller delvist har betalt for aftalen, tilbagebetaler Allente det modtagne beløb. Beløbet fradrages dog den del af ydelsen, som allerede er leveret til Kunde. Allente tilbagebetaler beløbet snarest muligt, og senest 30 dage. Kunde skal snarest muligt og senest 30 dage efter fortrydelsen tilbagelevere det købte udstyr. Udstyret må ikke have lidt skade eller vise tegn på slidtage.


9. Tvister og klageadgang
Enhver tvist mellem Allente og kunden, som udspringer af den mellem parterne indgåede aftale, kan af begge parter indbringes for de almindelige domstole i henhold til retsplejelovens regler herom. Du har adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er utilfreds med ydelsen, du har købt og ikke kan blive enig med vores kundeservice om en løsning på problemet. . Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://indberet.kfst.dk/

Standardfortrydelsesformular
Gældende fra 1. december 2023 - Til private husstande


Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Fortrydelsesretten gælder indtil 14 dage efter køb. Efter abonnementet er taget i brug ophæves fortrydelsesretten.

Til Allente Danmark A/S
Strandlodsvej 30, 1.
2300 København S
Tlf.: +45 45 100 100
E-mail: kundeservice@allente.dk


Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med
min/vores aftale om levering af TV-kanaler og indhold fra Allente